Familiebezoek deel 1: bij ons in Siliana

Vrijdag 29 april was het dan eindelijk zover: het langverwachte en enorm naar uitgekeken bezoek van mijn ouders. De kinderen konden niet wachten om opa en oma weer te zien en ook ik had stiekem wel heel erg veel zin in dit bezoek. Hoewel ze zelf een auto hadden gehuurd besloten we ze toch op te gaan halen op Carthage Airport in Tunis. Geplande aankomsttijd was 10.30 uur en omdat het minstens 2 uur rijden is voor ons werd de wekker al vroeg gezet zodat we om 8.30 uur konden vertrekken. Echter nog voordat we in de auto stapten kregen we al bericht dat ze flink vertraagd waren door een kapot vliegtuig. Bijna 2 uur later dan gepland kwamen we uiteindelijk op het vliegveld aan. Helaas was de rij bij de douane hier zo ongelooflijk lang dat we alsnog bijna 2 uur moesten wachten op het vliegveld alvorens de meisjes eindelijk opa en oma in de armen konden vliegen. Het ophalen van de auto ging gelukkig iets sneller en uiteindelijk waren we dan toch op weg naar huis. In Siliana aangekomen was er nog net tijd voor een kopje koffie alvorens we bij Zied en Karima verwacht werden voor een heerlijk diner! Na een lange en vermoeiende dag was het nadien snel tijd om naar huis te gaan en kropen we moe maar gelukkig onder de wol.

De volgende dat besloten we mijn ouders mee te nemen naar Dougga. Omdat deze prachtige oude stad (zie eerder verhaal van ons bezoek) niet ver bij ons vandaan is en absoluut een bezoekje waard, leek dit ons een mooi begin van de vakantie. Het was die dag gelukkig niet te warm en we slenterden uren door de oude straatjes tussen de prachtige Romeinse huizen. Na een heerlijke dag schoven we `s avonds aan tafel bij Anis en Josra voor wederom een heerlijke maaltijd. Na het eten wandelden we naar de Souk waar het een gezellige drukte was zo aan het einde van de Ramadan en smulden de kinderen van een heerlijke suikerspin.

Op zondag een rustige start van de dag. De zon scheen en we genoten van een ontbijtje en kopje koffie in de tuin. Nadien maakten we een wandeling door de stad en lieten de meisjes aan opa en oma zien waar we boodschappen doen en hoe de stad eruit ziet. We gedroegen ons als echte toeristen en hielden een uitgebreide fotosessie bij het `i love siliana` bord ;) Ook wilden de meiden dolgraag laten zien waar ze regelmatig beestjes zoeken en dus stapten we `s middags in de auto en reden we naar het stuwmeer even buiten de stad. Het was een vruchtbare middag, want we vonden zeker 3 schorpioenen en een slang met pootjes onder de stenen ;) We gooiden nog wat steentjes in het water voor we terugreden naar huis. Daar aten we wederom bij Zied en Karima en genoten we van een heerlijke maaltijd. Nadien was het inpakken geblazen want maandag vetrokken we voor 1.5 week op reis.

Maandagochtend brachten we nog een familiebezoek voor een kop koffie en lekkernijen, want het was eid al fitr. Daarna moesten we toch echt snel vertrekken want onze reis begon en de eerste stop lag op minstens 5 uur rijden. Nog een lange weg te gaan dus...